• Penzion a tenisové kurty Raspenava

Tipy na výlet

Na Ořešník přes vodopád Velkého Štolpichu- TURISTIKA

Tenisový klub Raspenava, Ferdinandov, vodopád Velkého Štolpichu, Ořešník, Hejnice, Tenisový klub Raspenava - 10 km

Z areálu Tenisového spolku se vydáte východně po turistické cykloztezce do obce Ferdinandov, kde můžete navštívit malé arboretum vzácných dřevin. Podél Lesní restaurace po zelené vstoupíte do smíšeného lesa a po kilometru zelená odbočuje vpravo na Rauscheckou cestu, kde nás čeká stoupání po žluté značce impozantním údolím Velkého Štolpichu po lesní cestě nazývané Štolpišská silnice. Na pravé straně cesty stojí několik věží, jednou z nich je Divá Máří, první skála pokořená horolezci sportovním způsobem. Po cestě zanedlouho dojdete k vodopádům velkého Štolpichu, kde zvláště jarním táním se "bílá voda" valí a padá třicetimetrovými kaskádami žulových balvanů. U vodopádů se napojíte na červenou značku vedoucí k vrcholu Ořešníku.
    Po stupních zajištěných kovovým zábradlím, vystoupáte bezpečně až na samotný vrchol, kde je postaven obrovský kříž. Z vrcholu se rozevírá překrásný výhled na celé Frýdlantsko. Klikatým sestupem do Hejnic opustíte les a mezi domky přijdete k baroknímu kostelu, dominantě města Hejnic.Po turistické cyklostezce se vracíte zpět do areálu Tenisového spolku.

Po Viniční cestě v Jizerskohorských bučinách- CYKLOTRASA

Tenisový spolek Raspenava, Šolcák, Oldřichovské sedlo, Viniční cesta, Fwerdinandov, Tenisový spolek Raspenava

Cyklotrasa nabízí příjemnou projížďku úbočím strmých severních svahů Jizerských hor s nádhernými výhledy. Od Tenisového klubu se vydáte západně po turistické cykloztezce a asi po 300 m odbočíte do leva a po silnici s krátkým stoupáním, která přejde v polní cestu pokračujete až na křižovatku lesních cest, kde se dáte do práva a po lesní cestě pokračujete až k Šolcovu rybníku. Přejedete přes hráz a odbočíte do leva na silnici z Raspenavy směrem na Opldřichov v Hájích. Vystoupáte serpentinami až do Oldřichovského sedla k motorestu Hausmanka. Ze silnice odbočíte vlevo na lesní Viničnou cestu, kteráí sleduje přibližně vrstevnici 480 m n.m. se závěrečným padesátimetrovým klesáním do do Ferdinandova. Cykloturistická trasa se nachází v chráněné krajinné oblasti Jizerské hory a nad cestou se rozkládá Národní přírodní rezervace Poledník. Viničná cesta (Weinkellerweg) byla vybudována ve 30. letech 20. století a je citlivě trasována napříč komplexem jizerských bučin, které jsou v současnosti nejrozsáhlejšimi a nejzachovalejčími bukovými lesy v Čechách. Závěr Viničné cesty vás přivede do vísky Ferdinandov, kde můžete navštívit arboretum vzácných dřevin a po místní cestě sjet směrem do Raspenavy a napojit se u řeky Smědé na cykloztezku směrem k Tenisovému klubu.